O ludziach i dla ludzi, czyli jak tworzymy angażującą kulturę organizacyjną w Paged

Spółka Paged znana jest na lokalnym rynku od wielu lat. Zależy nam na tym, aby ludzie czuli się tutaj dobrze i chcieli u nas pracować – dlatego staramy się budować angażujące środowisko pracy. Znane rynkowi benefity pozapłacowe jak ubezpieczenia grupowe, pakiety medyczne, kursy językowe, zajęcia sportowe, atrakcje kulturalno-rozrywkowe, czy wsparcie pracowników w trudnej sytuacji życiowej realizujemy od dawna. Jednak od początku roku postawiliśmy na zmianę kultury organizacyjnej, na rozwój inicjatyw dla pracowników oraz tworzenie społeczności wewnątrz firmy w oparciu o nasze wartości.

Droga do celu przez dialog

Zarząd Paged Pisz Sp. z o. o. na początku roku powołał zespół projektowy, który dba o to, żeby firma dawała pracownikom możliwość ciekawego spędzenia wspólnego czasu, żeby każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Proponujemy różnorodne działania, aby świadomie budować kulturę organizacyjną, pielęgnować i komunikować jej założenia. Projekt jest jednym z projektów strategicznych Spółki. Na początku drogi zapytaliśmy załogę na czym im najbardziej zależy, co chcieliby zmienić, poprawić. Przeprowadziliśmy ankietę, na wynikach której pracujemy, proponując różnego rodzaju aktywności i rozwiązania dla pracowników. Niezmiernie cieszy nas, że oprócz zespołu projektowego, z własnymi propozycjami wychodzi coraz więcej osób. Poczucie wpływu, przekonanie, że pomysły, które pojawiają się w głowach pracowników, są później realizowane i mają odzwierciedlenie w rzeczywistości jest kluczowe dla osobistej motywacji i zaangażowania członków zespołu.

Aktywność fizyczna, ekologia i małe przyjemności

Niezwykle ważnym aspektem budowania kultury firmy jest dla nas wspólne spędzanie wolnego czasu. Nasi pracownicy mogli wziąć udział m.in. w wycieczce rowerowej, spływie kajakowym i zawodach strzeleckich. Prowadzimy treningi piłkarskie i zorganizowaliśmy turniej piłki nożnej między drużynami z naszych zakładów. Na bieżąco poprawiamy warunki pracy – zainstalowaliśmy automaty z przekąskami, udostępniamy bezpłatne napoje oraz zupy dla pracowników na hali produkcyjnej. Co miesiąc losowane są również nagrody dla osób, które nie korzystały ze zwolnień lekarskich, a pracownicy powyżej 40 roku życia trzymali możliwość wykonania bezpłatnych badań profilaktycznych. Dbamy też o ekologiczne dojazdy. W tym celu wybudowaliśmy wiatę rowerową, a spośród pracowników dojeżdżających na rowerze będziemy losować nagrody. Firma promuje pozytywną atmosferę, organizując dzień dobrych uczynków oraz wprowadzając „kudosy” – karty z miłymi słowami i dowodami uznania dla innych pracowników. Karta kudos to proste narzędzie, które pozwala na budowanie pozytywnej atmosfery w miejscu pracy – dowód uznania, wdzięczności dla wybranej osoby, które sobie wzajemnie wręczamy dokładając przy tym jabłko i promując zdrowe odżywianie.

Poznaj i polub swoje miejsce pracy!

Firma Paged aktywnie dba o edukację i rozwój swoich pracowników poprzez organizację cyklu wycieczek edukacyjnych, których celem jest bliższe poznanie procesu produkcyjnego oraz spojrzenie na miejsce pracy z szerszej perspektywy. Uczestnicy zwiedzają wszystkie etapy procesu powstawania produktów, w tym Magazyn Surowca Drzewnego i Magazyn Wyrobów Gotowych. Organizowane są również wycieczki do nowo otwartego Centrum Badawczo-Rozwojowego Paged LabTech, naszej unikalnej na świecie inwestycji w innowacje technologiczne z wykorzystaniem drewna jako naturalnego surowca. Dbamy również o nowych pracowników – oprócz standardowych szkoleń BHP, prowadzimy szkolenia wstępne, gdzie omawiamy główne zasady panujące w firmie, wprowadzamy nowe osoby w życie firmy, jej wartości. Ponadto nowi pracownicy otrzymują podręczniki, oglądają filmy wdrożeniowe, a podczas procesu mentoringu w obszarze produkcji, doświadczeni pracownicy służą pomocą.

Wartości, które kierują naszą pracą

Wszystkie działania, które wprowadzamy, opierają się na wartościach firmowych. Nasza firma kieruje się pięcioma wartościami: pasją, otwartością i odwagą, skutecznością, uważnością i współdziałaniem.  Nawiązując do nich, zorganizowaliśmy konkurs „Człowiek Roku”, w którym pracownicy nominują koleżanki i kolegów, którzy najlepiej reprezentują wartości firmy. Konkurs spotkał się z ogromnym zainteresowaniem, a pięciu laureatów nagrodzono wyjazdem do SPA. Całość działań firmy ma na celu zbudowanie silnej kultury organizacyjnej, w której rozwijają się zarówno pracownicy, jak i firma jako całość.

Mamy mnóstwo pozytywnej energii, pomysłów, chęć do działania i promowania naszego miejsca pracy, wiemy, że przed nami jeszcze dużo do zrobienia, ale staramy się żeby Paged był przyjaznym i atrakcyjnym pracodawcą. Docenił nas już magazyn Forbes przyznając wyróżnienie w konkursie Poland’s Best Employers, ale nie zatrzymujemy się, zmieniamy się  i doskonalimy dalej. Całym sercem wierzę, że tak szeroko zakrojone działania dla pracowników przyniosą rezultat, który przerośnie nasze najśmielsze oczekiwania – podsumowuje Joanna Miller, Kierownik Działu HR BP Grupy i Liderka Projektu Transformacji Kultury Organizacyjnej.